LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

I måndags efter jobbet...

Kategori: Blogg

..blev det shoppingturné "á la konst" till Gävle där jag for runt och inhandlade massor med nya målardukar i olika storlekar, nya penslar etc. Efter god shoppinglycka, bagagelucka och baksäte fullpackat med målerimaterial, en Max-hamburgare i magen och "Alors en dance" i CD-spelaren var lyckan fullkomlig! Alltid samma lyxiga känsla med nytt konsmaterial, någon slags pirrig förväntan....vad som komma skall på dessa vita dukar!!


Jag föbereder och planerar nu för fullt inför höstens kombinerade nybörjar/fortsättningskurs som startar torsdag 2 september kl 18.30. Det är 8 st deltagare anmälda hittills så det finns fortfarande ett par platser kvar om någon är intresserad.

Förfrågningar och anmälningar, E-mail: [email protected]

Leaderprojektet Gästrik Konst Bredd och Djup
Eftermiddagen idag har jag tillbringat i Lusthuset i Högbo, dit jag och ett 20-tal personer inom olika verksamheter/konstformer, var inbjudna av Petra Lindgren m fl till ett första projektmöte/seminarium för att diskutera och komma med förslag och idéer på intressanta aktiviteter som kan vara av intresse för projektet.

1.      Aktiviteter riktade mot ungdomar
2.      Prova på aktiviteter inom olika konstformer för konstintresserade
3.      Arrangemang där olika konstformer och kulturyttringar samverkar för att tillgodose alla våra sinnen
4.      Samarrangemang kring konst och konsthantverk

Idéer stöttes o blöttes, vi jobbade i grupper och så småningom kom förslag efter förslag.
Kul med så många passionerade personer som brinner för sina intressen!!! Eftermiddagstimmarna försvann i ett huj... och efter dagens möte sammanställs nu det som kom fram och en projektplan utarbetas. 

Min konstnärskollega Mats Pettersson och jag diskuterade ett samarbete i ett av delprojekten. Känns spännande och utmanande att få vara med i detta projekt och jag ser fram emot nästa möte som blir den 15 september.

..jag visste t ex inte att man kan teckna med "stubin"....visste ni?
Klicka för att visa "regn" result 15Klicka för att visa "regn" result 15Klicka för att visa "regn" result 15

...och regnet det bara öser ner.....

Snart tillbaka!




 

Kommentera inlägget här: