LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Igår kväll....

Kategori: Blogg

...hade jag besök i ateljén. För ett par veckor sedan fick jag förfrågan från konstföreningen Oden i Sandviken om jag ville ta emot lite styrelsemedlemmar från olika konstföreningar och berätta om LenasArt, mitt måleri, och den verksamhet samt aktiviteter jag bedriver i ateljén. Kl 18.00 droppade de in från Gävle Sjukhus konstförening Elixir, konstföreningen Oden och Hofors konstintresse, sammanlagt 14 personer! Vi minglade lite i ateljén, innan vi samlades  i "verkstaden" där jag höll min presentation. Efteråt blev det kaffe till Doras goda smörgåsar och en trevlig pratstund. Konstföreningarna höll sedan ett möte och informerade varandra om sommarens olika evenemang  och vad som planeras inför hösten. Styrelsen för konstföreningen Oden köpte också in en tavla "Aurora", alltid roligt när intresse finns för det jag målar!



Veckorna rullar snabbt iväg...och jag känner inte att jag kommit igång med måleriet på allvar ännu fast jag har så mycket nya idéer har jag bara testat lite nya färgkombinationer och bakgrunder. Jag bara "leker" lite och experimenterar så får vi se vad det blir,,,,och något blir det ju (nästan alltid)!! Skall skärpa till mig och se till att måla några tavlor som jag kan skicka in till juryn för GästrikKonst senare i höst. Det är ju nya regler fr o m nästa år, så samtliga konstnärer får skicka in bilder för bedömning av en opartisk jury. Spännande och utmanande, inte alls säkert att man blir antagen. Det skall i framtiden prövas från år till år. Det blir mer rättvist och lite mer variation av deltagande konstnärer. På gott & ont!!

Imorgon kommer "tisdagstjejerna" och målar istället för igår. Tack snälla för att vi kunde byta dag!

"Sweet dreams" 

Kommentera inlägget här: