LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Så kommer här några bilder ifrån....

Kategori: Blogg

gårdagens vernissage och invigning av Kulturkvällarna på Engeltofta. Teaterintendent Jonas Elverstig höll invigningstalet och hyllade "coola" Brita Planck (Jonas eget uttryck) för hennes brinnande engagemang i år igen. Brita är som jag skrivit i ett tidgare inlägg en riktig järnlady eller pantertant eller vad man nu vill kalla henne..... hon är bara helt fantastisk som lyckas fånga in så många intressanta personer som föreläser, kåserar, musicerar etc under hela juli månad.
 
Efter invigningen spelades musik av Hans-Åke Johansson på trumpet och Stellan Alneberg på piano. En vacker och minnesvärd sommarkväll där ute på det tjusiga Engeltofta. Jag känner stor ödmjukhet och tacksamhet att ha blivit inbjuden av Brita att få vara en av de 9 konstnärer som deltar och ställer ut under denna sommar, när Kulturkvällarna också firar 15-årsjubileum.

 
Jonas Elverstig inviger     Brita framför sitt dockskåp

 
 Jag själv framför mina "kaffebönor"  

Nu kan jag äntligen börja varva ner för semester. Efter en förkänning av riktig sommarvärme
och sol under midsommarhelgen känns det härligt att så smått börja räkna ner dagarna under mina två sista arbetsveckor. Sedan efterlängtad SEMESTER!!!! Har nu lovat mig själv att vara mycket mer förberedd nästa gång jag ställer ut!! Under sommaren kan  jag i lugn och ro börja skissa lite " alltså" göra mina tankekartor och planera inför kommande målningar.
Jag skall börja med att inhandla lite nya målardukar, nya färgtuber och fräscha penslar! Vilken lyx!!!   

Sambon kollar fotboll, pelargonerna står tålmodigt i sina papperspåsar på köksgolvet och väntar på
att jag ska ta hand om dem....så det är väl kanske bäst jag avslutar för kvällen.

Ha en skön sommarkväll, ni som målar, måla på!! Jag är snart tillbaka.....     

Kommentera inlägget här: