LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vilken kreativ helg....

Kategori: Blogg

..det har varit. Igår lördag tillbringade jag och min dotter hela eftermiddagen i ateljén och skapade något helt annorlunda än vad jag brukar göra när jag är där. Hon och hennes sambo väntar sitt första barn inom 2 veckor och vi tänkte att vi skulle göra nåt fint att ha till vagn och babysäng! Vi designade, ritade, klippte, nålade, fikade, pratade och sydde och efter några timmar såg resultatet ut så här. Vi var så nöjda!!
 
Det blev ett litet rött påslakanset med vita prickar och gamla spetsar som bård...nu kom "spetsarna" till användning igen, och det roligaste att göra var en söt liten fleece-filt med en röd elefant i prickig klänning och vit krage som applikation.

Idag söndag har jag fortsatt med tavlan "stad i ljus" eller vad den nu ska heta.. någon katt blev det inte den här gången, lite justeringar med skuggor och ljus återstår, så jag får se vad som händer på tisdag kväll när jag är i ateljén igen, kanske katten sitter där till vänster om trädet! Jag kan redan se den, kan ni?


KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2010-03-23 | 09:58:15

    Stort tack älskade mamma för syhjälpen! Det blev så fint och jag är så nöjd med våra projekt som var riktigt roliga att tillverka! Det får vi göra om när det finns tid! ;) Längtar tills jag får använda allt! Packade även upp lilla mjuka katten som får sitta vid skötbordet och vänta på lillans rum, samt kläderna som tills vidare hamnar i högen "måste bli lite större först". Puss på dig, snart världens bästa mormor!

Kommentera inlägget här: