LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Det blev så tomt i ateljén....

Kategori: Blogg

...efter en intensiv slutspurt med allt vad det innebär från måleri, ramning, prissättnig, funderingar kring taveltitlar osv. Plötsligt är allt paketerat, väggarna gapar tomma i mina stora rum i ateljén och en underlig tomhetskänsla infinner sig. Ikväll hade jag hoppats på att kunna köra upp mina alster till Högo Brukshotell där jag skall hålla till, men blev lite besviken för jag kunde ej få tillgång till lokalen förrän tidigast i morgon fm.

..och i garaget står bilen nu fullpackad med allt utom mina tavlor som står kvar i bubbelplast och väntar...men stolar, bord, trycksaker, stege, tumstock, verktyg, gästbok, vykort och och och är i bilen redan.

Så då fick jag en liten stund över och kan skriva av mig lite av min rampfeber här på bloggen. Fast det är sjunde gången jag deltar i GästrikKonst och ställt ut under många år på olika platser och gallerier är det ändå en massa känslor som bubblar fram så här dagarna innan. Det blir inte lättare kan jag lova....nej, nej tvärtom!

Måleriet och planering och tankar kring utställningen  tränger liksom ut allt annat och man går helt upp i skaparprocessen under några veckor för att sedan koncentrera sig och se till att ha lite energi kvar till själva utställningsdelen.

I vilket fall är det en av årets höjdpunkter för oss konstnärer, ett koncentrat av olika konstarter, så många intresserade glada människor. GästrikKonst betyder så mycket!

Kanske blir det någon rad även imorgon kväll, fast jag tänkte göra uppehåll till efter Påsk!
       
Mina tre senaste alster,,,knappt så färgen torkat!

OCH KOM IHÅG - GÖR ETT BESÖK PÅ GÄSTRIKKONST - SÅ MYCKET SPÄNNANDE ATT SE!

Sov gott alla mina konstvänner, imorgon behöver jag vara utvilad för hängning!

GästrikKonst 2011
22-25 april 2011, kl 11.00-17.00
Vernissage långfredag 22 april kl 11.00 Göransson Arena
Jag ställer ut på Högbo Brukshotell i mitt "vanliga" rum!






Kommentera inlägget här: