LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Kolla vilka underbara tavlor...

Kategori: Blogg

Ewa K som varit i Kroatien på semester, skickade mig en länk till den här konstnären som hon besökte i hans ateljé i en liten stad/by som heter Trogir. Konstnären heter Zeljko Uremovic och vill ni läsa mer om honom och kolla in fler av hans tavlor så kan ni gå in på länken nedan. Fantastiska färger och spännande motiv, lite saga, lite dröm....jag tycker de är helt underbara, så tack igen Ewa! Kanske man skulle åka på målarkurs till Kroatien nästa sommar, varför inte??

       

www.zeljkouremovic.com

Förra veckan fick jag samtal ifrån Gävle, att utställningen och de konst- & kulturdagar som planerats till mitten av september har blivit uppskjutet till våren 2012! Jag står kvar på listan till våren.....
Lite tråkigt förstås, men samtidigt lämpligt för mig. Nu kan jag koncentrera mig på att få tavlor klara till Konstsalongen på Iggesunds Järnbruk istället. Det blir ett 30-årsjubileum för deras konstförening och vi är ett flertal konstnärer från länet som bjudits in att ställa ut i Breantsalen och vi är också inbjudna till vernissaget lördag 1 oktober då det kommer att bjudas på både musikunderhållning och tilltugg under dagen!

Igår var det ateljékväll igen och nu var lite fler tjejer tillbaka i gruppen igen. Som vanligt går tisdagkvällarna alldeles för fort! Vi målar, pratar, fikar, målar o målar.....

I helgen reser jag till Stockholm på "stort kalas", så nästa inlägg kommer efter helgen! Ska också kolla lite vad konsthösten i Stockholm har att bjuda på!

Ha en bra vecka! Jag är snart tillbaka! 
Kommentera inlägget här: