LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Så har plötsligt en hel vecka passerat....

Kategori: Blogg

....sen förra inlägget, och imorgon är det dags för ateljén igen! Förra tisdagen när jag öppnade blev en riktigt härlig start inför hösten, och vi var faktiskt hela 4 stycken som målade Ewa, Margareta, Linda o jag! Mysigt var det att träffas igen och mycket hade vi att prata om efter sommaruppehållet, och tack Ewa för länken till konstnären du besökt i Kroatien. Verkligen värd att studera lite närmare och vilket färgspråk!!!

Det här med måleriet, det är ganska lustigt egentligen,,samma känsla upprepar sig år från år, under våren fram i maj/juni är det svårt att samla sig och koncentrera sig på måleri, när sommaren står för dörren.....

Så blir det sensommar... och så kommer den krypande igen, den där härliga längtan att börja måla. Jag älskar augusti,
det har jag nog skrivit tidigare, jag tycker det är årets "starkaste" månad rent känslomässigt...det är fortfarande sommar, med varma mörka kvällar, sommaren ligger i färskt minne, men man vet att snart, snart kommer hösten och vintern!
Och tänk vad stämningsfullt det är med fullmåne som i lördagskväll. Jag gick ut på piren vid stugan och tittade ut över vattnet och in mot trädtopparna, och där var den, som en stor gul pannkaka mellan granarna med mångata som speglade sig i det mörka vattnet....så häftig!
Klicka för att visa "fullmåne" result 3  Klicka för att visa "kräftor" result 4  Klicka för att visa "rönnbär" result 1
Det blev kräftpremiär för oss och en skön sensommarhelg i Sjöhagen. För ett par år sedan målade jag den här tavlan som
jag döpte till "I kräftans vänkrets", den såldes i Tallbo 2009, och det är faktiskt en av de största tavlor jag målat! 


Dags att sova igen och ladda inför ny arbetsdag och ateljékväll igen. Länken till konstnären i Kroatien publicerar jag i nästa inlägg.

Sov gott alla mina vänner! Jag är snart tillbaka!
Kommentera inlägget här: