LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Igår var det...

Kategori: Blogg

alltså precis ett år sedan jag startade min blogg. Jag lade in ett litet "firarinlägg" strax före midnatt och skålade med er! Det måste ju uppmärksammas, eller hur?  Ett år passerar så snabbt. När jag hade bestämt mig för att starta min konstblogg visste jag inte riktigt hur det skulle fungera, hur ofta jag skulle skriva osv. Det gäller ju att hitta en balans mellan arbete, familj, måleri och bloggande och även hitta en lagom nivå på skrivandet så det känns kul och stimulerande och inte blir en belastning. Så för mig blir det 1-2 ggr i veckan för det mesta. 

Jag ser i statistiken att sidan besöks dagligen, ibland av ganska många ibland av bara några få! Det är spännande att inte ha en aning om vilka ni är som följer min blogg,
och jättekul att ni finns därute. För mig är det ju ett kvitto på att det finns intresse att läsa om mitt skapande och allt kring skapandeprocessen och arbetet i ateljén!

Jag ska strax ner och måla ett par timmar igen, men först lite kaffe och nybakad ananaspaj, (favorit i repris)!

I ateljén just nu...

...på paletten:
testar jag färgblandningar med några av gårdagens nyinköpta färger, "Quina Cridone Magenta", "Cobolt Turquoise" och "Iridiescent white", nyfiken att se hur fägerna blandar sig med varandra.  
...i CD-spelaren: Sade, "Soldier of love" härlig att måla till, Duffy "endlessly" också skön,  Orup "Född i november", svensk melankoli...funkar också. Måste alltid ha musiken omkring mig, Musik är också färg! 

...på staffliet: jobbar jag vidare med detta ansikte, munnen ser gräslig och gräll ut på fotot nedan, den är inte alls så skarp som den ser ut, det är bara att hoppas att det blir bra så småningom.  

...på bordet:
i verkstaden ligger nu alla nygrundade dukar på tork, totalt 6 st, en bildsvit med 3 målningar i storlek F12, 50 x 70 cm och 3 målningar i lite mindre format.

Så då är det dags för kaffe och ett par timmars skapande igen! Sedan Solsidan och uppladdning för ny arbetsvecka.

Ha det gott... Jag är snart tillbaka!
Kommentera inlägget här: