LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Nystädad ateljé!

Kategori: Blogg

I eftermiddag har vi varit på IKEA. Inhandlat 2 nya bord till ateljén + 20 m ny vaxduk till hela långbordet i målarverkstaden och till bordet i min målarhörna. Efter montering blev det storstädning. Nu är det fint till tjejerna kommer på tisdag och det finns ordentligt med plats för alla 10 + mig själv, kul, kul!

Har fotat ateljén idag. Den är 90 kvadrat och består av 2 stora rum. 

Rum 1 (målarverksta'n) består av min målarhörna, långbord mitt i rummet för alla som målar tillsammans med mig, och 1 pentry samt toalett och 2 förråd
 
Min målarhörna

Målarbord som nu har plats för 10!

Pentry med minikök, 2 plattor och kyl!

Rum 2, sällskapsrum  med soffgrupp för fika och konstböcker för inspiration, i andra delen av rummet finns en liten "kontorsdel" där jag kan arbeta med skisser, etc.

Kontors/arbets/skiss-hörnan

Eftersom inte vädergudarna var på humör under helgen, fick det bli inomhusarbete detta veckoslut!
Kreativitet med dammsugare o moppar alltså!

Så laddar vi för ny vecka igen!

Ha en skön söndagkväll! Jag är snart tillbaka.
Kommentera inlägget här: