LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Så var det det här med inspirationen...

Kategori: Blogg

...som aldrig brukar vara ett problem för mig! Bara jag sätter mig bland tuber och penslar så poppar för det mesta mina bilder fram från ingenstans, jag har laddat med skisser under sommaren och som sagt jag brukar få inspiration och idéer av det mesta omkring mig, men icke denna vecka. Taggad var jag och skulle komma igång så stort, 
men istället blev jag riktigt ordentligt förkyld ett par dagar (barnbarn är ack så söta, men kan vara ack så giftiga).

Så då satt jag här i köket i lägenheten, (inte i ateljén) bland mina dukar och färgtuber med bunkande huvud
och droppande näsa och alla idéer var som bortblåsta....men efter ett par dagar + en febrig  natt kom bilderna tillbaka och igår kom jag igång igen. Nya bilder kommer här på bloggen inom kort.... 

...åh idag är det faktiskt sista dagen av denna sommarsemester och dagen till ära har jag investerat i en ny cykel! Ett riktigt litet konstverk helt i vitt med lite blommor och blader på ramen...egentligen skulle jag också velat ha ett rådjur och mitt namn på ramen .... men den är fiiiin i alla fall, tänk att man faktiskt kan bli nästan som kär i en cykel.....Jag hittade den igår och direkt jag såg den sa det klick...och idag är den miiin!


 
Här kan cyklas med penslar och färgtuber i korgen......Hälsningar från en lycklig ägarinna till denna vackra skapelse!!

Ha en skön helg allihopa, jag är snart tillbaka med nytt inlägg och jag lovar också några nya bilder!
PS. Semestern är inte riktigt slut än,,,vi skall en vecka till Franska Rivieran också i slutet av augusti....

Kommentera inlägget här: