LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Inhandlat fem nya målardukar....

Kategori: Blogg

...som jag grundat ikväll. Tomt i ateljén utan tjejerna....Har lyssnat på skön musik och kopplat av bland penslar och färgtuber och njuter av känslan att det endast är 2 arbetsdagar kvar innan årets semester. Efter en hektisk vår och försommar är det äntligen dags för lite ledighet.

I år skall midsommarafton firas i Turkiet! Kan man fira julafton i Thailand och simma med tomteluva i poolen, så ska det väl inte vara ngt problem med midsommarafton på en balkong vid medelhavet heller.
Ett par sillburkar, färskpotatis, lite gräslök, gräddfil & en liten midsommarstång skall packas förstås! 
Klicka för att visa "side" result 16   Klicka för att visa "side" result 17 Klicka för att visa "side" result 2 
Det finns så många utställningar överallt som jag önskar att jag hinner se i sommar. Gunnar Cyrén på Länsmuseet i Gävle,
sommarutställningen på Engeltofta som jag var inbjuden att delta i men avstår i år. Jazzgalleri Miles på Bangen där både Linda Fernqvist och Berit Stenlund som målat med mig ställer ut i år! Jättekul och jätteduktiga båda två. Det är så fascinerande att det finns så många sätt att uttrycka sig på.

På fotografiska i Stockholm är det fotoutställning av Robert Mapplethorpe. Jag har läst boken "Just Kids" av Patti Smith som levde och målade tillsammans med Rob som ung när de båda träffades i New York, fattiga och arbetslösa, så fängslande läsning och poetiskt berättande om ett bohemiskt liv bland konstnärer och unga musiker på det mytomspunna Chelsea Hotel, ja, ja, ja jag kan svamla på i all oändlighet om allt spännande som händer i sommar.
Klicka för att visa "Mapplethorpe" result 14   Klicka för att visa "Mapplethorpe" result 4Klicka för att visa "Mapplethorpe" result 11 Klicka för att visa "Just kids" result 19
Någon annan väntar nu på att få tillgång till datorn ett par minuter....så jag ger mig för idag!

2 dagar kvar.....
Kommentera inlägget här: