LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vad gör man en regnig lördag....

Kategori: Blogg

...joo, man kan ju skriva nytt inlägg i bloggen förstås! Här kommer lite bilder från sommarfesterna i ateljén och några andra bilder på mina små ögonstenar som jag också fått njuta av under senaste veckan. 
   
Wilmer & Tilde på besök i stugan..............       och Minou på besök före avfärd till Frankrike där hon är nu!

Förra tisdagen firade vi som sagt var min arbetskamrat Ruthi som fyllt jämt. I fredags hade vi studenfirande i ateljén när Viktor tog studenten, kära sambon har bilderna i sin systemkamera men en bild från balen får ni se i stället. 
      
Belma, Seri, Sara, Anna, Sofia, Mia, jag o födelsedags"barnet" Ruthi, vi skålar i skumpa och avnjuter god mat som vi caterat från Racine.
  
  Viktor o Emma före avfärd till studentbalen på gasklockorna  i Gävle                                            

..och den här tisdagen hade vi säsongsavslutning i ateljén...det var också  mysigt och vi firade Rigmor som var denna veckas födelsedags"barn"! Nu blir det sommaruppehåll i ateljén till mitten av augusti, det känns alltid lite vemodigt när man stänger igen ateljén inför sommaren och det låter så otroligt långt till augusti, men vips så är vi där...
       
Vi skålar för Rigmor....och tittar på Lindas fina tavlor inför utställningen på Bangen, sedan äter vi exotisk bricka och rabarberkaka med vaniljvisp! Mumselimums igen!

Åhhh, baaara 4 arbetsdagar kvar, såååå sköööönt sedan 5 veckors semester, undrar när jag hade 5 veckor senast!!
Första veckan Turkiet, Sjöhagen och stugliv med familj och vänner och förhoppningsvis många härliga grillmiddagar på piren i Storsjön. Semestern avslutas med en vecka på franska rivieran i år igen! Längtar!!!

En regnig dag som idag, vaknade jag snuvig och eländig, men har tröstat mig med en tur till Valbo där jag köpt en liten bärbar dator 10", + mobilt bredband, så sommaren är räddad! 

Min lilla Asus står nu på laddning .....och kommer att får resa både hit o dit under sommaren!

Ha en skön lördagkväll i regnet! Nu vankas lax och färskpotatis, sen blir det soffhäng och kvällskaffe framför TV:n! Ibland är det skönt med regn o rusk!

Kommentera inlägget här: