LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Idag har jag varit i ateljén hela

Kategori: Blogg

eftermiddagen och städat o fejat och flyttat om lite tavlor på väggarna, och tro det eller ej, inte ens det minsta lilla penseldrag faktiskt! Kanske kan ni gissa vilken dammsugare en godisråtta som jagar dammråttor föredrar. Man måste unna sig lite gosaker, det främjar fantasin har jag bestämt!!
  Klicka för att visa "dammsugare" result 1  Klicka för att visa "dammsugare" result 7

Jag har under städningen fyllt på min "skrotlåda" med ännu fler tomma färgtuber, och förbrukade penslar! Jag gillar urkramade färgtuber och penslar som slitits ut för sitt ändamål

Nu väntar ett par intensiva arbetsveckor, så det kommer inte att bli mycket skapande i ateljén, får skapa mentalt istället och samla på mig nya idéer. Veckan som kommer är jag upptagen och på tisdag får tjejerna måla utan mig i ateljén. (jag får hoppas att de saknar mig lite i alla fall) Det brukar alltid bli lite si o så med måleriet så här under maj juni månad. Vi målar på fram till 14 juni då vi traditionsenligt skall ha vår avslutning med något gott både i glas och på tallrik!

Ha en bra vecka alla konstnärssjälar och alla ni andra där ute i cybern.
Jag är tillbaka nästa söndag igen, hinner varken måla eller skriva inlägg i veckan!

Buona Sera!
Kommentera inlägget här: