LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Sunol Alvar...

Kategori: Blogg

...jag och mina två bröder har den här helgen fått varsin numrerad litografi av den spanske konstnären Sunol Alvar.


De tre tavlorna köptes in av vår pappa i början av 70-talet och har hängt i vårt föräldrarhem sedan dess. 

Jag har letat lite information kring konstnären som är väldigt känd och jag har hittat massor av bilder på  tavlor när jag surfat runt lite, men inte någon bild av de 3 som vi fått.
Mitt litografiska blad har nr 78 av 150, men saknar titel. Jag ska via Håkan på Galleri Profilen i Gävle försöka ta
reda på lite mer fakta kring tavlorna.

Stilen och färgerna är ungefär som på bilderna i det här inlägget! 
Hoppas att ni alla precis som jag har uppvaktat era pappor idag på Fars Dag!

Ha en skön söndagkväll. Jag är snart tillbaka med nytt inlägg!
Kommentera inlägget här: