LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Konst-Event på LenasArt

Kategori: Blogg

För ett par veckor sen fick jag en förfrågan om jag kunde ha ett "konst-event" i ateljén. Det är ett gäng killar som vill göra något trevligt och annorlunda tillsammans en kväll!!!  Jättekul, det var ett tag sedan jag hade ett event, så självklart ville jag det! 
Familjen Johanssons event  Mariea-Therese dec 2009 Kursdeltagare våren 2010 
Bilder från några tidigare event..och kurser

Vi spikade ett datum och nu är det klart att det blir 11 killar som kommer en kväll den här veckan.

Jag får sån energi och inspiration av hela grejen. Det här med utställningar, målarkurser, week-endkurser, event & föredrag har liksom utvecklats av sig själv sen jag öppnade min ateljé här i Sandviken. Målarintresserade och olika grupper och föreningar har hört av sig och önskat komma. Det är fantastiskt med egen ateljé och att ha möjighet att bredda mitt utbud av konst och olika konstaktiviteter. Det är ju det här jag brinner för på min fritid!

    
Föredrag augusti 2010   Utställning 1:a advent 2010, Föredrag för Rotary på Living Room, januari 2011

Under event-kvällen får alla måla varsin tavla under ledning av mig, varvat med middag och så småningom kaffe och kaka! Gruppen får också samarbeta och måla en s k "team-painting" tillsammans. Tema för kvällen är klart, men det får ni veta efter eventet!

Igår o idag har jag förberett och planerat! Målarmaterial är inköpt! Nya dukar och penslar på plats, Har inventerat färgförrådet i em och några nya färgtuber skall jag komplettera med imorgon. Kvällens meny är också planerad och på onsdag ska kära sambon och jag fixa och förbereda det som återstår

Vi tycker det är så kul att ha event i ateljén och jag hoppas förstås få fler grupper som vill komma i framtiden.
Eventen skräddarsys beroende på vilka som kommer. Det är för mig en utmaning att hitta på tema för kvällen och se till att alla går hem med egen tavla och känslan av att varit "konstnär för en kväll" 

   
Dukat för fest..... efter förberedelser hann jag även med en stund framför staffliet.

Bilder & rapport från "eventet" lovas...

Ha en bra vecka. Jag är tillbaka med nytt inlägg senare i veckan!







Kommentera inlägget här: