LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Äntligen dags för nytt inlägg...

Kategori: Blogg

Påsken ägnades åt GästrikKonst, släktkalas och förkylning!! Allt blir inte alltid riktigt som man tänkt sig!  På långfredagen blev det i alla fall en tur till Högbo. Kul att få en pratstund med Mats Pettersson och Åsa Wengelin som också berättade lite om inriktningen på årets konstrunda. I år var det lite färre utställare på Högbo Brukshotell. Styrelsen har inriktningen att sprida både konst och besökare till fler utställningsplatser.

Till Berit Stenlund och Astrid Eriksson hade jag köpt med varsin liten "debutantblomma". Astrid hade otroligt vackra och spännande silverföremål läckert exponerade i sitt ljusa rum, och det gick fantastiskt bra för Berit. Stort grattis till er båda!

Varje år har jag ambitionen att köpa ett konstverk av konstnärer jag lärt känna och ställt ut tillsammans med under alla år  jag varit med i GästrikKonst, fast i år blev det inte ett utan två nya alster...
 
"På tå" av Eva Friskman och en keramikapa "Herr Nilsson" av Margareta Persson

Min samling består nu av en kvinnokropp i glas av Björn Steiner, en smidesljusstake av SméJohan, en akvarell av Mats Pettersson, ett hästhuvud i rakubränd lera av Eva de Klerck, en litografi av Birthe Wesselhöft, en keramikskål av Maria Larsson och så årets inköp, häftiga eller hur?

På påskdagen åkte vi till Gysinge och tittade. Det var mycket vackra utställningslokaler, men så kallt så det var synd om utställarna som fick sitta med jackor och vantar och elda med värmeljus!! Johan Thunberg hade som vanligt fantastiskt stora och vackra tavlor. Fascinerande att se hur skicklig han är. Jag köpte ett konsttryck av Johan som jag ska rama in och ha på väggen i ateljén.
 
...kolla ljuset i Johans vackra tavlor....."outstanding"!!!! 
 
Bild på mitt nyinköpta konsttryck......och på en mycket nöjd besökare!!

Ha en härlig vecka och njut av kvällens spännande hockeymatch..
nu måste även jag kila iväg och titta...
 

Kommentera inlägget här: