LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Inka Picasso

Kategori: Blogg

När vi var i Stockholm nyligen, satt den här killen mitt på Drottninggatan och gjorde målningar med sprayburkar på löpande band, inte kanske direkt vad jag vill måla, men jag inspireras ändå av den snabba tekniken och användandet av tidningspapper, schabloner, spackelknivar etc som skapar de här "Phantasy-bilderna"
Han kallade sig Inka Picasso eller något liknande och berättade att tekniken ursprungligen kom från Mexico.
Den här typen av gaturkonstnärer finns ju lite överallt i våra europeiska storstäder och på semesterorter.
Jag såg liknande tavlor i Portimao/Portugal 2007.
 
Efter fredagens studieresa med jobbet till Uppsala t & r och gårdagens konsert med Tomas Ledin på Göransson Arena, är det skönt att ta det lite lugnt och uppdatera blogg, fundera lite på måleri och leta lite inspiration.
 
Vill komma på något nytt, har så många bilder som cirkulerar i min fantasi, måste bara komma på ett sätt att överföra dem i färg och form på mina dukar....det får mogna lite...
 
Ha en skön söndag, jag är snart tillbaka :)

KOMMENTARER:

  • palmir säger:
    2012-10-13 | 11:01:04

    vilken finnt kommentar som lyftar på en gång de så kallad gatukonstnär!

Kommentera inlägget här: