LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

...så drar en ny konsthöst igång...

Kategori: Blogg

...och jag längtar redan efter alla spännande utställningar som jag skall besöka!
 
Just nu pågår en Barbie-utställning på Sandvikens konsthall, nostalgi.... älskade, hatade Barbie....
Förra helgen var jag på kusinträff i Hälsingland. Min kusin Kristina och jag som är lika gamla (jag menar unga)pratade om allt möljligt förstås och också om våra Barbiedockor som vi egentligen var lite för stora för att leka med (tyckte i alla fall vi, vi smög lite). Ett sportlov när vi var i 11-12-årsåldern ägnade vi åt att sy kläder och dunjackor med rutmönster åt våra dockor, och det ska ni veta var inte lätt för två små tjejer när vi skulle vaddera jackorna med bomull (dun) och försöka sy raka rutor på både fram- och baksida medan bomullen levde sitt eget liv där mellan tygstyckena! Sysselsatta var vi alla fall och skaparlusten var det absolut inget fel på!
 
Igår öppnade jag min ateljé LenasArt igen, och nästan alla tjejer var tillbaka efter sommaren. Mysigt och trevligt hade vi som vanligt och nästa vecka ska vi planera för höstens aktiviteter. Vi är nog alla sugna att gå en helgkurs i silversmide hos Astrid i Gävle, vi får väl se vad vi hittar på!
 
Efter 3 arbetsdagar kommer man snabbt in i vardagsrutinerna igen, men nu väntas vackert väder och vi hoppas på en lång höst med många vackra höstdagar!
 
Sov Gott, jag är snart tillbaka!
 
  
Kommentera inlägget här: