LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

...dags igen för GästrikKonst

Kategori: Blogg

...som jag kommer att delta i för åttonde gången. I helgen måste jag förbereda lite och skicka in kataloguppgifter, bestämma vilken tavla som skall fotas för katalogen osv. Det blev lite tidigare i år p g a att Sandvikens Tryckeri skall läggas ner. SYND!! Varför ska det behöva bli så!! Känner sympati för alla som blivit uppsagda där och framförallt för Hans N som hjälpt till och varit sånt stöd för oss alla konstnärer och fotat både våra tavlor och våra porträtt år efter år....I vilket fall nästa fredag är det dags för mig. Egentligen var deadline redan 3:e december, men
för mig och för många andra som deltar kom ju detta som en överraskning och så långt i vår planering och förberedelser med måleri etc har i alla fall inte jag kommit.
 
Jag har två tavlor att välja mellan, "Red hat" och "Red glove", själv väljer jag Red glove, eftersom den skiljer sig
i teknik lite mer mot tidigare verk jag haft med. Kära sambon tycker Red hat.....Vad tycker ni?
Red glove....
Red hat, den här bilden är tagen innan tavlan var riktigt klar, men det syns ju ändå hur den ser ut!
 
Våra två unga "gästkonstnärer" från Singapore har nu åkt hem igen, de reste tillbaka igår efter tre månader
här i Sverige och jag och mina tjejer kommer att sakna dem i ateljén, och på jobbet blir de också saknade
av alla mina arbetskollegor som lärt känna dem. Deras önskan om att få uppleva "snö" gick ju också i uppfyllelse! Hoppas naturligtvis att jag kommer att ha kontakt med dem också i framtiden.
 
Ikväll laddar jag och kära sambon för konserten med Scorpions på Göransson Arena....10 000 biljetter sålda!
 
Ett och annat blogginlägg hoppas jag hinna med före jul....vi målar sista gången onsdag 19 december, istället för tisdag 18 december när vi har julfest på jobbet. Sedan blir det uppehåll för målargruppen men själv kommer jag att tillbringa en hel del tid i ateljén under min julledighet. Måste fokusera på måleriet....
 
Ha en skön lördag kväll!
Kommentera inlägget här: