LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Planeringen har börjat...

Kategori: Blogg

... för nästa målarevent i ateljén! Fredag 9 mars kommer 11 killar och tjejer till LenasArt för att prova på att bli konstnärer för en kväll! Jag funderar just nu på kvällens upplägg. Meningen är ju att alla skall  ha målat sin egen tavla innan det är dags att gå hem. Det här gänget har tänkt att måla egna tavlor till sina egna arbetsplatser. jättekul idé! Vad skulle du vilja ha på väggen på din arbetsplats? Eller jag? Det kan man fundera lite på.... Jag har redan lite idéer och förslag på "G". Det är en hel del planering kring en sån här aktivitet och jag nu börjat köpa hem målardukar, färger och håller på att komplettera och inventera mitt förråd av utbildningsrekvisita, penslar, fixativ, ritkol osv. 

Kära sambon och jag har även börjat planera kvällens meny! En god middag skall serveras mellan målarpassen i verkstan, och så småningom även en kopp kaffe med en god kaka.  
   Familjen Johanssons event,
Lite bilder från tidigare event.... det väcker roliga minnen från trevliga kvällar tillsammans i ateljén!

Imorgon är det atljékväll med tisdagstjejerna igen,,,vi som var på silversmideskurs kommer nog att fortsätta att prata om förra helgens inspirerande kurs i Gävle. Har stolt visat upp mina alster för nära och kära!

Ha en skön måndagkväll, själv måste jag packa lite för 2 dagar med jobbet i Stockholm! För i morgon hinner jag inte det!

Jag är snart tillbaka med nytt inlägg igen!
Kommentera inlägget här: