LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vernissage och invigning på Engeltofta tidigare ikväll...

Kategori: Blogg

Vår landshövding Barbro Holmberg höll invigningstal och vi konstnärer blev presenterade för besökarna.
Efter en helg i stugan var det dags att sätta sig i bilen och åka ut till det vackar Engeltofta. Det regnade ganska ordentligt mellan Sandviken och Gävle men innan jag var framme i Engeltofta var det vackert och soligt igen! 
Kvällssolen gav vackert sken i lokalerna vilket betyder mycket för all fin konst som visas i de olika rummen
på övervåningen. Efter lite "bubbel", mingel och invigningstal blev det sedan musikunderhållning 1 trappa ner.
Vernissage, mycket folk vid invigningen... ...vår landshövding invigde sommarutställningen & kulturkvällarna...
Det kom massor av besökare till invigningen och Brita Planck höll också sitt "avskedstal" efter 17 år som arrangör av dessa populära kulturkvällar! Fantastiska Brita som betytt så mycket för mig och för många av mina konstnärskollegor och framförallt för kulturlivet i Gävle. Alltid positiv och stöttande! Brita fyller 90 år i höst, Det är otroligt att det finns så passionerade eldsjälar som Brita!
 
Så har jag endast en vecka kvar att arbeta innan jag får 5 veckors låååång ledighet! Skall nu avsluta kvällen
med att titta på "Work of Art" som börjar nu kl 21.45! Bra tips för er som ej tittar på EM-finalen i fotboll!
 
Trevlig söndagkväll, jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: