LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

"Drömmarnas stad"

Kategori: Blogg

har i eftermiddags hämtats av Inger och Göran från Gävle som önskat att jag skulle måla en "stad" till dem, med min stil och mina färger. För mig är det alltid lika spännande och pirrigt att leverera en beställningstavla, men de blev glada och nöjda och jag hoppas att tavlan kommer till glädje för lång tid framåt. Lite personliga symboler finns också med som detaljer i bilden, men det förblir en hemlighet mellan dem och mig.

Det är också med lite blandade känslor man lämnar ifrån sig en tavla som man jobbat med under en lång tid.  Både glädjefyllt och lite vemodigt! 

Är nu igång med planering och  förberedelser inför sommarens utställning på Engeltofta. Massor av idéer och inspiration skall på plats på minda målardukar så jag kommer att arbeta en hel del i ateljén under kommande månad...9 juni är samtliga konstnärer som ställer ut inbjudna till ett första möte på Engeltofta för att titta på uställningslokaler etc, mötet brukar avslutas med en god lunch i vacker miljö!

..påbörjad duk där jag börjat skissa och forma ett ansikte...fortsättning följer!

Ikväll måste jag försöka komma isäng skapligt, efter gårdagens festligheter
på Göransson Arena och Sandviks 150-årsfest behövs någon timmes extra sömn för att komma ikapp inför kommande arbetsvecka.

Ha en skön söndagkväll, jag är snart tillbaka!

Kommentera inlägget här: