LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

2XB = Beställning & Besök

Kategori: Blogg

Beställningstavla
Förra tisdagen fick jag besök i ateljén av två tjejkompisar Eva o Agneta. Eva har arbetat inom vården på landstinget i 25 år och får därför en summa pengar att disponera och köpa något för. Hon ville beställa en tavla av mig. Väldigt smickrande och roligt förstås! Tack Eva! Under veckan som gått har jag funderat kring tavlan och min s k "tankekarta" är nu klar vilket innebär att jag vet vad som skall vara med på tavlan. Jag känner Eva sen många år och vi har döttrar i samma ålder som har gått i skolan tillsammans. Det blir lite lättare att få den rätta känslan när man känner personen! Jag hinner inte börja med den just nu, men kommer att jobba med den under julledigheten då jag kommer att vara ledig ett par veckor och också tänker koppla av och varva ner med lite målning i ateljén.
 
Jennifer & Christoffer från Singapore
 
Besök
Igår fick vi ett lite annorlunda besök i ateljén av två ungdomar från Singapore. Christoffer & Jennifer (det är deras västerländska namn), de heter ngt helt annat på Malaysiska, men det kommer jag inte ihåg och kan inte stava till det heller... Båda två har fått stipendier från regeringen i Singapore och därigenom fått möjlighet att resa till Europa och praktisera på ett utländskt företag. Christoffer & Jennifer fick sin praktik på Sandvik Coromant och jag träffar dem nästan dagligen på jobbet. När de fick veta att jag målade och hade egen ateljé ville de gärna komma och hälsa på. Det blev en trevlig kväll i ateljén och båda ville prova på att måla, Christoffer har tecknat mycket och var nyfiken på att testa att måla med tub och penslar.
Christoffers kolteckning som nu skall färgläggas
 
Naturligtvis stannade de på "Swedish fika" och vi alla i målargruppen tycke det var spännande och intressant att lyssna vad de hade att berätta om sin bakgrund och sina erfarenheter. Två fina ungdomar från en helt annan kultur! En kul kväll blev det och båda kommer tillbaka och målar vidare med oss i ateljén nästa tisdag.
 
"Swedish fika"
 
Ha en fortsatt skön onsdagkväll. Jag är snart tillbaka med nytt inlägg
Kommentera inlägget här: