LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Söndag...

Kategori: Blogg

och tavelleverans till kvinnan som köpte "Red Shoe" på utställningen för några veckor sedan. Hon kom och hämtade den i ateljén i förmiddags. Jag kommer att sakna just den tavlan en tid. Den är gjord i en ny teknik som jag testade på försommaren och jag hade nog inte tittat mig mätt på den tavlan ännu. Det fanns en slags spänning och lyster i den och lite nya färgkombinationer som jag lyckats få fram med hjälp av palettkniv istället för penslar... vissa tavlor berör mig mer än andra! Kanske beroende på den sinnesstämning jag var i när jag målade och de minnen den väcker...Varje tavla är som ett stycke frusen musik! Blev kvar i ateljén några timmar och grundade och fixade struktur på mina nyinköpta dukar. Imorgon efter jobbet blir det en tur till IKEA. Det behövs två nya svarta bord och fler svarta stolar! Funderar på ateljén och vad jag kan göra för att förändra/förbättra! Jag vill ha enhetligt och helst bara svart/grått/vitt med lite rött som accentfärg och neutrala väggar är ett absolut måste till mina färgstarka målningar.
Mitt bord med mina vykort
En mycket viktig del för mitt skapande musiken jag väljer att spela i ateljén. Musik och lyrik är viktiga instrument under skapandeprocessen och försätter mig i en viss sinnesstämning. Jag känner färger i musik!
Just nu Florence & the Machine, Marina & the Diamonds, Alltid kan jag gå tillbaka till Diane Kralls lite mjukjazziga sköna låtar, Amy Winehouse förstås, har alltid älskat hennes låtar och texter. Adele, Melody Gardot, inte att förglömma Laleh där jag njuter av pianot i "In the comet" och lyssnar på hennes underfundiga fantasifulle texter "we are all stardust..." hon är suverän Laleh...plus massor av andra artister, men det kanske jag återkommer till en annan gång!
...inspiration...
Söndagen snart till ända, ny arbetsvecka väntar, men jag önskar just nu att jag hade mycket mer tid i ateljén!
Hösten är den mest kreativa årsperioden tror jag...en lite lagom regnig ledig dag har jag hunnit en hel del och även ett inlägg här på bloggen.
 ..alla de här tavlorna måste bearbetas och färdigställas med lasyrer f'ärgschatteringar, skuggor osv...
Som avslutning lägger jag in en bild på några av mina viktigaste verktyg, penslarna!! Undrar hur många penslar jag förbrukat sen jag började måla...det kan man ju funder på!! 
Ha en skön söndag och en bra vecka! Själv har jag mycket inplanerat så nästa inlägg här på bloggen kommer nog inte förrän till nästa helg!
Vi får väl se...
Kommentera inlägget här: