LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Stockholm och sedan Berlin

Kategori: Blogg

Förra tisdagen experimenterade jag med papper, lim, vatten och lite guld, det resulterade inte i något speciellt men spännande att se vad som hände. En grov struktur och vackra färger.....men inte mer än så blev det.
Imorgon är det ateljékväll igen, och jag måste komma ihåg att köpa nya färger. Det är lite magert i tuberna! Målardukar har jag laddat upp ordentligt med, är sugen att köpa gips och gipsbindor, fernissa etc, Vill testa, testa, testa nya material! 
Bild: Experiment med papper, lim, vatten o lite guld!!!
Torsdag, fredag åker jag på tjänsteresa till Stockholm tillsammans med mina arbetskamrater. Kommer hem ganska sent fredagkväll och på lördag blir det upp- och ompackning. 07.30 söndagmorgon blir jag o kära sambon upphämtade av våra vänner för att flyga till Berlin på kortsemester några dagar. Det har blivit tradition för oss att resa tillsammans över sista april!  Trevligt ska det bli! Får väl friska upp tyskan igen. Efter mina tre år i Tyskland som ung kan jag fortfarande prata "flytande"!
 
Klicka för att visa "konstnärer berlin" result 8 
Berlin...där jag hoppas få se lite samtida konst och få ny inspiration i konstnärskvarteren!!!!
 
I helgen var det stugpremiär i Sjöhagen där vi eldade ris och städade tomten. Äntligen lite vårkänslor.
Sädesärlan vipppade runt på gräsmattan, tussilago och blåsippor hade slagit ut. Kaffe på verandan, en stund i solen och träningsvärk som heter duga efter allt krattande!!!
 
Ha en skön Valborg nästa vecka!  Nytt inlägg publiceras efter Berlin!
Bild: ...här eldas för fullt!
Vårbruk i Sjöhagen.....
Kommentera inlägget här: