LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Inspirationen börjar spira....

Kategori: Blogg

I onsdags besökte jag Galleri Profilen i Gävle & hämtade tavlor som jag lämnat för inramning. Rickard o Håkan är så kunniga och att lämna in tavlorna hos dem och få både tips/råd & professionell inramning gör att tavlorna blir helt annorulnda. Jag var så nöjd!!! Det var de här tre "blue ladies" som fick nya ramar.Tyvärr inget kort på det utan bilderna här är med den enkla ramlist jag hade tidigare.
I ateljén testar jag mina nya färger, och inspiration & idéer håller på ta form i min fantasi och snart är mina kompositioner klara för att överföra till målardukarna på staffliet!!! 
Ny bakgrund och lite skissning med ritkol...får väl se vad det resulterar i!
Än är det sommar och lite svårt att fokusera på måleriet så som behövs men det kommer med hösten som är den absolut härligaste tiden att vara i ateljén! Augusti är min älsklingmånad så jag njuter av varma dagar och stämningsfulla kvällar. Fullmåne i Sjöhagen hoppas jag också att det blir. 
 
Lägger till mina senaste illustrationer under kategorin galleri!
 
Ha en härlig Helg! Jag är snart tillbaka!
 
Kommentera inlägget här: