LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Never Stop Learning!

Kategori: Blogg

Sitter här framför datorn och kvällsfilosoferar kring planering för senhösten när jag börjar måla på heltid! Många idéer finns att utveckla! Kollar också utbud av konstkurser i Italien och södra Frankrike. Vill går kurs till våren eller försommaren 2014. Gäller verkligen att kolla kursinnehåll och kursledare noga för att hitta något som känns inspirerande och lockande och där jag känner att mitt måleri, min teknik och mitt uttryck kan utvecklas i den riktning jag önskar. Kul, kul, kul!!!
 
Träffade konstnärinnan Nancy Heino från Gävle Konstgrafiker nyligen. Jag har tidigare gått ett år på kurs hos dem och testade då grafik (torrnål & etsning). Intressant o lärorikt men inte riktigt min grej. Nancy sa att jag välkommen att besöka Gävlerafikerna igen och se vilka olika tryckmetoder som finns idag. Det har naturligtvis hänt mycket sedan jag gick kurs för Gävlekonstnären Jordi Bota 2004. Roliga minnen därifrån när vi satt och skrapade kopparplåtar..blötlade papper i stora kar, mjukade upp svartfärg genom att värma upp på stora hällar och sedan rollade på våra plåtar när motiven äntligen hade skrapats fram.  Spännande när Jordi lät valsen gå i den stora pressen och vi kursdeltagare väntade på resultatet!! Det blev inte alltid som vi tänkt oss kan jag lova,
och många skratt blev det!
 
Såg ett trevligt mail i min mailbox som jag nu ska svara på innan kvällen är slut. Imorgon är det dags för ateljén igen. Förra tisdagen öppnade jag för hösten, men målade alldeles solo! Vi får väl se hur det blir imorgon.
 
Sommaren har dröjt sig kvar och det gäller att njuta och förlänga "sommarkänslan" så länge det går!
 
Ha en bra vecka! Jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: