LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Galleri Profilen & tavlor i kommission..

Kategori: Blogg

 
 
I tisdags hade jag bjudit in Rickard från Galleri Profilen till LenasArt. Han berättade och visade exempel på olika typer av ramning. Tjejerna hade tagit med sig egna tavlor som de målat och fick både tips och förslag av Rickard på olika alternativ av ramar och paspartouter, med eller utan glas, med färg eller ton i ton osv. Alltid lika intressant och viktigt att lyssna och lära och ta till sig av professionellt kunnande. En ram kan ju som sagt var förstöra en tavla totalt eller förstärka bilden på spännande sätt!
                 
Det blev ännu en trevlig och inspirerande kväll i ateljén och STORT tack Rickard för att du ville komma till Sandviken och min ateljé igen. Så uppskattat!
Rickard o jag kom också överens om att Galleri Profilen skall testa att sälja några av mina tavlor på kommission. Kära sambon och jag har varit i Gävle och julshoppat idag och jag har nu lämnat in 5 tavlor, till Galleri Profilen där de nu kommer att finnas till försäljning en tid framöver. Så får vi se vad som händer.
Den här veckan har jag varit en hel del i ateljén och fast det är mitt i julstöket så blir det lite tid över för måleri och andra aktiviteter på LenasArt. Jag har varit i kontakt med en ung trevlig tjej (Anna) som nu håller på att ta fram nya visitkort, presentkort och skyltar till min gatupratare. Efter vår första träff kom hon snabbt tillbaka med fina förslag som vi nu har bestämt oss för. Måste se till att ha lite snyggare trycksaker nu när jag är konstnär på heltid!
 
Lite glögg och avslutning i ateljén på tisdagkväll för de tjejer som har tid att komma, sen uppehåll till tisdag 7 januari.
 
Avslutar med att lägga in två bilder, steg 1 och steg 2 på min nya tavla..."instrumental II" eller kanske "blue violin", får väl se vad jag beslutar när jag kommit lite längre.
  
Ha en härlig 3:e advent. Ska försöka hinna med ett litet julinlägg i slutet på nästa vecka. Trevlig Helg!
 
 
  
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: