LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

...veckan som gick...

Kategori: Blogg

 
 

 

GästrikKonst 2014
Förra veckan fick jag brev hemskickat att jag är med i GästrikKonst 2014. Kul! Det blir 9:e gången jag deltar och för andra året i rad kommer jag att öppna min ateljé LenasArt för besökare under konstrundan. Jag pratade med Daniel på Konshallen i veckan som gick och bokade tid för fotografering, frågade också om namnen på alla konstnärer som kommit med 2014 och fick veta att det kommer att presenteras i en folder inom kort. Det är ju lika spännande varje år att se vilka nya namn som dyker upp som debutanter!

Tisdag 3/12 var Sandvik Coromants stora avtackning för alla oss som slutat arbeta under 2013. Både "riktiga" pensionärer och också för alla oss som tackat jag till Coromants frivilliga erbjudande om att sluta i förtid!
Vi bjöds på ett underbart julbord på Bruksmässen. Kolla på bilden, vilket bara är en liten del av dessertbordet!
Livsfarligt för en sån som mig som är helt galen i desserter!!!!! Måste säga att vi verkligen blivit ordentligt firade och avtackade från Sandviks sida! Först från mina kollegor på avdelningen då vi var på Gävle Gourmetservice och lagade mat tillsammans, därefter Sandviks stora avtackning på Folket Hus 28/11 och så julbordet i tisdags... festligt, minnesvärt o mysigt på alla vis! Men nu är det slutfirat!!

Tisdag 10/12
Rickard från Galleri Profilen i Gävle kommer till LenasArt och pratar och visar exempel på ramning för min målargrupp och några extra inbjudna. Det finns mycket att lära och tänka på vad en vacker ram kan göra för en tavla. Ser fram emot kvällen!

Tisdag 17/12
Målar vi för sista gången före juluppehållet! Då tänkte jag bjuda tjejerna på lite glögg, mumsiga pepparkakor och skumtomtar....kanske måla lite också förstås, men inspirationen brukar avta lite så här inför julen!

Ha en skön andra advent, strax iväg till mina små barnbarn för en stunds barnvakt innan föräldrarna kommer tillbaka från London senare ikväll!
 

Bilder från torsdagens julpyssel i ateljén när vi gjorde massor av julgranskarameller!
 
 
Kommentera inlägget här: