LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vardag igen!!!!!!!!!!!

Kategori: Blogg

En lång skön julledighet är plötsligt till ända! Efter jul- och nyårsfirande med nära o kära och övernattande gäster i omgångar blev det precis som jag planerat med många härliga timmar i ateljén. Speciellt nu efter nyår, när kära sambon jobbat och jag varit ledig!! Massor med nytt målarmaterial har jag köpt hem, programmerade bilen och tog en förmiddag runt i butikerna och har nu bunkrat upp inför vårens olika konstaktiviteter. Lyx, lyx, lycka att packa ur bilen och bära ner travar av nya målardukar och få plocka fram nya färgtuber och nya penslar. Love it!
 
Nyårshelgen firade vi tillsammans med den här lilla konstnären (Minou) och min dotter Anna med sambo Patrik som var hos oss ett par dagar. Sällskap i ateljén är mysigt ibland! Målade ett litet rött hjärta på Minous näsa, som inte fick tvättas bort utan satt kvar hela nyårsafton i festklänning och även dagen efter vid hemfärd mot Stockholm!
 
Koncentrerad till max, och favoritfärgen för tillfället var grönt!Photo: ... koncentrerad...minikonstnär!
 
Jag är nu nästan klar med beställningstavlan som jag jobbat med under julledigheten. Skall kontakta Eva under kommande vecka och meddela att tavlan blir klar för avhämtning i slutet av den här veckan!
 
Det har varit inspirerande och roligt att måla den här tavlan och jag hoppas hon blir nöjd i slutänden...fast det är alltid lite väl spännande när en tavla skall överlämnas! Ingen bild blir det på tavlan ännu, varken här eller på Facebook...för naturligtvis är det Eva som har beställt tavlan som skall få se den först!!!
 
På tisdag är det dags att öppna upp ateljén igen och som vanligt blir det kul att träffa alla tjejerna igen!
 
Ha en skön söndagkväll....själv har jag jobbångest och fördriver tiden här på bloggen en liten stund!
 
God Fortsättning alla mina läsare & Nytt spännande konstår väntar oss alla....
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: