LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Det blev en helg bland penslar & tuber

Kategori: Blogg

I torsdags kom äntligen katalogen för Gästrik Konst. Hämtade mina ex på Sandvikens Konsthall. Spännande att se alla konstverk och läsa lite om alla nya konstnärer som deltar. Har idag laddat upp med ett antal ex i ateljén så tjejerna i målargruppen ska kunna köpa på tisdagkväll, den är efterlängtad!
Det blev en skön helg hemma efter förra helgens Stockholmsbesök då vi både besökte Fotografiska och Liljevalchs vårsalong, så då fick jag en rejäl dos samtidskonst!! 
 
I lördags tog jag en promenad till färgaffären och köpte 1 tub guld och 1 tub Alizarin Crimson plus några nya målardukar i olika format, därifrån direkt till ateljén för att måla och lyssna på musik! Idag långpromenad i sol och kyla och sen flera timmars måleri igen. Härligt att måla i dagsljus! Fortfarande återstår en hel del att färdigställa, ska försöka plocka ut lite flextid under kommande veckor och som sagt tid, tid, tid är det enda som jag behöver just nu. 
Tur att jag har utrymme i ateljén, hela långbordet i verkstan, full av målarmaterial.
Lite familjeliv blev det också tid för, middag igårkväll med kära sambon och hans ungdomar och därefter tittade vi på "mello"! Det tycktes och diskuterades och röstades vilt...Våra favoriter var Anton, Yohio och Robin förstås! 
 
Håll penslarna varma! Ha en skön vecka! Jag är snart tillbaka med nytt inlägg!
Kommentera inlägget här: