LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Besök på Galleri K

Kategori: Blogg

Fr o m 1:a november 2013 är jag konstnär på heltid, vilket innebär att jag kommer att fokusera på min konst och arbeta i min ateljé LenasArt både på dagtid och ibland kvällstid. Ser ni att jag är i ateljén, titta gärna in för en liten pratstund eller en kopp kaffe!
 
VÄLKOMNA!
 
Lördag 16 november åkte jag och kära sambon in till Gävle för att börja helgen med en frukost på hotell Grand Elite. Inte dumt! Mycket mätta o belåtna gick vi därefter till torget och köpte en bukett tulpaner för att ha med till Eva Friskmans vernissage på Galleri K.
Vi tog en promenad upp till det gamla trähuset i Gamla Gävle bakom länsmuseet och konstaterade snopet att Galleri K hade flyttat!!!!!
Efter samtal och vägbeskrivning av en vänlig dam, gick vi med långa snabba steg rakt genom stan till Norra Kopparslagargatan 18 dit galleriet nyligen flyttat.
 
Eva Friskman tog emot och hade många vackra tavlor i glas och metall. Vi minglade en stund och träffade även några andra konstnärsbekanta. Väl värt ett besök, utställningen pågår fram till 1 december.
 
Vi tittade också in på Galleri Profilen där vi hejade på Rickard och fick en trevlig pratstund med honom.
 
Tisdag 10 december besöker Rickard min ateljé igen och pratar och visar min målargrupp hur viktigt det är med ramning och vad en ram kan göra (eller förstöra) för en tavla!
 
Kommande tisdag 26 november är det dags för besök av Johan Thunberg i ateljén. Han kommer och lär oss lite och berättar lite om sin teknik att måla ljus och vatten.....ska bli spännande!
Dagarna flyger iväg och jag är nu inne på tredje veckan ledigt och njuter av mitt nya liva och min nyvunna frihet....
 
Imorgon kväll har jag bjudit in mina kära arbetskollegor till mig på middag! Saknar dem men har inte saknat jobbet en endaste dag än....
 
Ha en bra vecka, jag är snart tillbaka med nytt inlägg!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: