LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Lady of leisure...

Kategori: Blogg

Fr o m 1:a november 2013 är jag konstnär på heltid. Jag kommer att vara i ateljén mycket mer på dagtid. Ser ni att jag är i ateljén och vill titta in är ni välkomna för en pratstund och en kopp kaffe!
 
VÄLKOMNA!
 
Jag har nu varit ledig i en heeeeel vecka! Underbart att inte ha tider att passa, sova längre på morgonen och njuta av frukost i lugn och ro. Har verkligen uppskattat min nyvunna frihet och framför allt att kunna vara i ateljén på dagtid och precis när jag vill. Tavlan på bilden är i färdigställningsfas, lite finjusteringar återstår.
Fotar numera mina alster under målarprocessen, då ser jag lättare vad som ska ändras. Taveltitel är redan klar, för i tisdags fick jag en fråga från en kompis i England via FB när jag skulle lägga ut bild på min första tavla som "lady of leisure", vilket tavlan nu heter. Thanks Gaynor!!Foto: "Lady of leisure"
 "Lady of leisure"
 
Spök 
Halloween och första veckoslutet som friherinna firades i Stockholm. Lite shoppig och lördagkväll såg vi Spök på Cirkus! Rolig och fantastiskt bra, rekommenderas!  Alla var duktiga i sina roller men allra bäst var Loa Falkman som gammelspöket Bernhard, helt underbar! Han kan han! 
 Imorgon är jag i Högbo på SPA och blir ompysslad till kropp o själ! Fick ett presentkort av mina älskade barn när jag fyllde år och det har jag sparat till denna fredag för att än en gång fira min första vecka i frihet.
 
Ha en härlig helg, jag är snart tillbaka med nytt inlägg!
Kommentera inlägget här: