LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Utflykt till Laxön & Johan Thunberg

Kategori: Blogg

Fr o m 1:a november 2013 är jag konstnär på heltid, vilket innebär att jag kommer att fokusera på min konst och arbeta i min ateljé LenasArt både på dagtid och ibland kvällstid. Ser ni att jag är i ateljén, titta gärna in för en liten pratstund eller en kopp kaffe!
 
VÄLKOMNA!
_____________________________________________________________________________________________
SÖNDAG 9 NOVEMBER
I dag har jag varit och hälsat på konstnär Johan Thunberg i hans ateljé på Laxön. Johan är bl a just nu aktuell med att ha illustrerat Hemmets Journals almanacka för 2014. Signerade ex av almanackan finns till försäljning hos honom för den som är intresserad. Intressant artikel om Johan också publicerad i Hemmets Journal från 24/10.
   
Tidigare i år fick jag en förfrågan från Johan att ställa ut i hans Gästgalleri under våren 2014. Vi pratade lite grann om det och jag tittade på utställningslokalen som  var fin med vita väggar och vackert ljus och vi har kommit överens om att jag skall ställa ut hos honom på Laxön under juni månad. Spännande och roligt att komma till den vackra miljön kring Älvkarleby/Älvkarleö. Johan tackade också ja till att besöka mig och min målargrupp på LenasArt en tisdagkväll framöver för att visa och berätta lite om sitt måleri. Det ser jag fram emot!
 
Ny vecka och nya utmaningar väntar i ateljén! Många idéer och uppdrag att ta itu med!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: