LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Hej höst!

Kategori: Blogg

Syskonträff i Norra Roslagen på ön Långörn, tillsammans med mina två bröder & svägerskor. Sista sommarhelgen blev så lyckad/rolig & trevlig som vi hoppades på. Båt, hav, vackert väder, god mat, bastubad med efterföljande dopp i havet. (17 grader). Vi fick några härliga dagar tillsammans innan vi skiljdes åt igår! Tack Anders o Catharina för att vi fick komma till er ö igen! Helt underbart!
 
Augusti är slut och därmed även sommaren! Längtar efter höstens vackra färger och den härliga septemberluften. Ikväll har jag fixat lite i ateljén och gjort iordning för morgondagens ateljékväll. Margareta och Kerstin kommer imorgon och nästa vecka även Ewa och Lena B som gjort uppehåll en tid. Så då är alla i tisdagsgruppen igång igen!  
 
Under veckan som gick fick jag flera nya förfrågningar både om eventaktiviteter, föredrag och nybörjarkurs.Nästa nybörjarkurs i måleri planerar jag med kursstart i januari 2014. Då kommer jag att ha min fortsättningsgrupp på tisdagkvällar och en nybörjarkurs på torsdagkvällar. Mer information kring startdtum etc kommer att publiceras under kategorin "kursutbud" lite senare i höst.
 
Utställningar:
På Galleri K i Gävle visas just nu en utställning av Sandviken konstnären Gregor Löjdström och på Konsthallen  i Sandviken pågår en utställning av Åsa Langert.
 
Ha en härlig vecka, jag är snart tillbaka med nytt inlägg !
 
 
Kommentera inlägget här: