LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

I kräftans vänkrets...

Kategori: Blogg

 
Måndag 18 augusti
Denna helg har vi liksom många många andra i vårt avlånga land, traditionsenligt skalat, sörplat och avnjutit våra skaldjur tillsammans med familj o vänner iklädda hattar o hakplappar, med lysande leende pappersmåne, nyinköpt partyslinga och naturligtvis också med bordet dignande av ätbara o drickbara tillbehör och icke att förglömma nubbevisor som glädjefyllt sjungs ut i den mörka augustikvällen!
"I kräftans vänkrets"
För några år sedan målade jag ovan tavla "I kräftans vänkrets", som såldes på en utställning och numera hänger hos ett par i ett vackert hem vid havet utanför Gävle.
 
 Rustade  inför kvällen...
 Stolt över min nyinköpta partyslinga som förhöjde stämningen på verandan när mörkret föll"
 
 Kommande vecka på LenasArt:
 
Tisdag 19 augusti - Målarkväll med tjejerna i fortsättningsgruppen
Torsdag 21 augusti - Galleriträff i ateljén tillsammans med Sandviks konstföreningar
Däremellan målning så mycket jag hinner, välkomna att titta in i ateljén om ni ser att jag är på plats! Nu gäller det att överföra sommarens inspiration till skisser och så småningom överföra till dukarna på staffliet!
 
Ha en bra vecka! Hösten känns i luften, själv tycker jag det är underbart med den höga klara luften och hoppas på en härlig höst i underbara färger! Min första höst som heltidskonstnär!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: