LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

I'm in love... with Mexico

Kategori: Blogg

 
TORSDAG 13 FEBRUARI
Mexiko, en kokande kittel av färg, musik, glada vänliga människor, kokospalmer, hav och sand, helt underbart! Under två veckor har vi njutit av och smakat på den mexikanska kulturen så mycket vi bara orkat....och vi hade gärna stannat en vecka till. Annars är jag en sån som oftast längtar hem efter någon vecka, men icke....Mexiko smakar mer, mycket, mycket mer!  Vad spelar jetlag och sömnproblem för roll när man är fylld av nya upplevelser och fått inspiration till bristningsgränsen!! Ateljén väntar....
 
I måndags morse landade vi på Arlanda ett massivt grått molntäcke hälsade oss välkomna och plötsligt var allt grått, grått, grått!  VART TOG ALLA FÄRGER VÄGEN?
 
 
Här har vi simmat och snorklat i underjordiska floder "cenotes", vackra fiskar i otroliga färger, 600 m simmade vi i det kristallklara vattnet och i grottorna under jorden. Väl framme stod förstås en fotograf och förevigade vårt äventyr på vår heldagsutflykt till den vackra parken Xcaret. Mycket foton finns, kanske kommer fler i kommande inlägg.
Nu börjar nedräkningen mot GästrikKonst och fokus på måleri är det som gäller.... I tisdags målade jag med tjejerna igen och vi kan nu hälsa Maria J välkommen till oss i min målargrupp. Maria har både gått nybörjarkurs och week-end kurs hos mig tidigare och vill komma igång med sitt måleri igen! Kul!
Denna bild på mina nyfunna mexikanska vänner får avsluta dagens inlägg!
 
Ha en härlig Valentin i morgon & Trevlig Helg, jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: