LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Adio´s invierno...

Kategori: Blogg

...Mexico aqui illegamos....
 
Vintersemester
Så var det packat och klart för två veckors vintersemester och jag har några minuter över för ett blogginlägg.
 
Imorgon bär det av för en övernattning på Hotell Clarion Arlanda och tidigt på söndagmorgon går vår flight till det färgsprakande Mexico och Playa del Carmen söder om Cancun.
Ofattbart o spännande, vi bokade resan i början av september och så plötsligt är det dags!
 
Under två veckor ska vi känna på lite mexikansk kultur, njuta av god mat, besöka Maya-ruiner, kryssa till ön Cosamel där Costau gjorde sina underbara undervattensfilmer, så får vi se vad som mer dyker upp när vi är på plats! Förhoppningsvis kommer jag tillbaka full av inspiration. Systemkamera, block, pennor o färger och  badkläder förstås är väl nerpackat i bagaget!
 
LenasArt
Under veckan som gått har jag tillbringat många timmar i ateljén och avslutat några stora tavlor och grundat och påbörjat ett par nya. När vi är hemma igen är det ateljén som gäller för att måla på för fullt inför GästrikKonst under Påskhelgen och till utställningen hos Johan Thunberg i Älvkarleby i juni. Har också fått två nya event-aktiviteter inbokat till slutet av februari. Kul och jag njuter av varje dag som jag nu kan disponera precis som jag vill, och här ett foto av tavlan där någon tydligen har tappat sina glasögon.....
Foto: Hälsning från ateljén! Jag tror den här mannen tappat bort sina glasögon!! 󾓎
 
Avslutar med att önska er alla en härlig helg och ett par härliga vinterveckor här hemma!
 
Tillbaka igen med nytt inlägg om några veckor!
 
 
Kommentera inlägget här: