LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Hej fredag!

Kategori: Blogg

Fredag 10 januari
Välkommen vinter! Underbart och efterlängtat att vakna till lite vacker vit snö på gator o hustak även om vinden viner runt knutarna!
 
GästrikKonst Fotografering av porträtt och tavla gick bra! Trevligt att få en pratstund med vår nye fotograf och kul att besöka Kulturskolans nya lokaler, fotograferingen var på 4:e våningen i fd bildsalen på gamla Hammargymnasiet där man sprungit runt med sina skolböcker under Gymnasietiden för ett antal år sen!
 
LenasArt
Är nu inne på mitt sjunde år med egen ateljé. Helt ofattbart vad tiden rusar på! 
Det blev en mysig kväll tillsammans med tjejerna i ateljén i tisdagskväll när vi startade upp målningen igen.
Några timmar måleri, fika och samtal om vårens aktiviteter. Skönt att vara igång igen!  
 (liten förändring i ateljén med en ny svart bänk för ytterligare förvaring)
 
Lunch & dagens outfit
Idag äter jag lunch med en väninna som jag både arbetat och målat tillsammans med under några år! Dagen till ära dressar jag upp mig med gårdagens reafynd (tröja o schal) som kombineras med kjol och "ridstövlar" och min älskade Longchamps-väska!
 
(dagens outfit: ny tröja o schal, & snygga klassiker sen många år) 
 
Eftermiddagen ska tillbringas bland penslar och målardukar i ateljén & ikväll blir det fredagsmys med bonusdotter och sambo. Kvällen avslutas med bio "Hundraåringen som hoppade ut genom fönstret och försvann"!
 
Trevlig Helg alla mina vänner! Snart tillbaka!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: