LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Regntunga skyar....

Kategori: Blogg

Lördag 28 juni
Solen lyste med sin frånvaro, trots ljusaste tiden på året lyste vi upp tillvaron med värmeljus och lite rosa bubblor efter ett digert o blåsigt arbetspass mot sjön vid vårt älskade smultronställe i Sjöhagen!
Foto: Tokröjt på landet, nu toktregn...så lika bra att tända lite ljus o njuta av lite rosa bubblor, tur jag laddat med penslar o färger o några målardukar! Hej sommar o Trevlig Helg! Lena Södercrantzs foto.
Söndag 29 juni
Regnig biltur till Laxön i Älvkarleby för ett sista pass på min utställning. Ingen köbildning precis men innan det var dags att packa bilen hade jag uppskattningsvis haft 25-30 besökare. Ett stort tack för denna gång till Johan Thunberg och hans fina gästgalleri! Jag avskyr när något tar slut, spelar ingen roll om det är en helg, en semester, en tjejträff, en utställning eller... eller.....känslomänniska som jag är tycker jag alltid att det är ett visst vemod, även om uppbrott och avslut hör till det mest vardagliga o vanliga i vår tillvaro!!
 
Beatleslåten "Rain", passar utmärkt idag! Tack Sune för tipset!!
 
Måndag 30 juni
I em dags att återställa lite ordning i min ateljé där kaos råder... och eftersom det regnar även idag blir det också ett par timmar framför staffliet.
 
Nu hoppas vi på sol och lite sommarfeeling, ha en bra vecka, jag är snart tillbaka!
 
 
 
  
 
Kommentera inlägget här: