LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Just nu...

Kategori: Blogg

Lördag 17 maj
Började dagen med besök i Johan Thunbergs galleri på Laxön i Älvkarleby. Jag är inbjuden att visa min konst i Johans gästgalleri 1-29 juni. Jag behövde mäta väggar, få svar på några praktiska frågor och lite information kring öppettider, vernissage etc. Besöket avslutades med en kopp kaffe och trevlig pratstund med Johan i hans ateljé.
 
Mäter väggarna i gästgalleriet.......... Utanför Johans ateljé 
 
Johans ateljé med vackra tavlor     Nöjd kund hämtar sina tavlor!
 
Återstår att fixa annonsering, presentation, informationsblad, prislista, skyltar etc....
 
Från Laxön direkt hem till egen ateljé och besök av Kristin tillsammans med vänner från England och Australien. Två nyramade tavlor skulle avhämtas och de blev verkligen fina med de svarta ramar som Rickard på Galleri Profilen fixat åt mig.
 
Lördag - Söndag 24-25 maj
Kommande helg är det dags för week-end kurs i ateljén. Förbereder efterhand under veckan och ser fram emot en kreativ helg!
 
 
Musik i ateljén
Nyladdat från Spotify är Kent & "Tigerdrottningen",  Sylvester Schlegels underfundiga låtar (f d trummis i the Ark), och Simian Ghosts mjuka "Beach Boy Sound!, Stolt att detta framgångsrika band är från Sandviken! Future Islands hör också till mina nya favoriter.
 
Bara att börja bocka denna veckas "To Do"-list. Ha en bra vecka. 
 
Kommentera inlägget här: