LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Toppenhelg i ateljén

Kategori: Blogg

Week-end kurs 24-25 maj
Oj vilken energi och kreativitet det blev under helgens kurs. 8 målarsugna tjejer hade anmält sig, Lördag kl 11.00 gick startskottet och vi skålade in helgen med lite bubbel innan vi drog igång i verkstan. Ute sken solen och högsommarvärmen slog emot oss som en "blåslampa" så fort vi stack ut huvudet från den svala ateljén.
Lena Södercrantzs foto. Lena Södercrantzs foto.
Det skålades, målades, skrattades och skapades och plötsligt hade klockan blivit 16.00 på lördageftermiddag och första dagen avslutades. Alla kom igång snabbt och många spännande idéer började ta form på de första målardukarna och åtta nygrundade dukar låg utspridda på golvet för att torka till nästa dag.
 
Söndag 25 maj
Lite sovmorgon och kursstart 12.00. Färdigställande och signering av gårdagens tavlor och sedan skissande, funderande och så småningom började nya tavlor ta form i verkstan. Lite avbrott för lunch och fika och timmarna bara flög iväg och kl 17.00 var det dags att avsluta helgens kurs. (Vart tog tiden vägen?) Alla hade målat två tavlor var och jag vill så gärna publicera det foto jag tog på tjejerna med sina alster, men är så förbaskad för jag kan inte riktigt hantera bilder i windows 8.1, får inte ens in dem via Photoshop från min IPhone, grrrrrr!
Så jag har kopierat in de bilder jag la ut på Facebook i lördags!!! Kanske fixar det senare! I så fall kommer den bilden också!  Så tacksam om någon kan ge tips!!
 
Tack alla underbara tjejer för att ni ville måla tillsammans med mig och också gav mig både energi och inspiration med era härliga idéer!
 
Min kommande utställning i Johan Thunbergs gästgalleri - Älvkarley, Laxön 1-29 juni
Idag och under morgondagen väntar mycket förberedelser. Allt måste vara klart i morgon kväll för onsdag morgon sticker jag till Stockholm under några dagar.
Prislistor, informationsmaterial och presentaion etc skall färdigställas. Annonsering kommer i Norra Upplands Lokaltidning på onsdag 28/5 och även i GDs "guiden" de dagar utställningen är öppen.  
 
Välkomna på Vernissage söndag 1 juni kl 13.00
 
Mer information om öppettider under juni och vilka dagar jag kommer att närvara hittar ni under kategorin "Utställningar". Nytt inlägg kommer även att publiceras här på bloggen på lördag när jag hängt utställningen klart.
 
Ha en skön vecka! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: