LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Regn o rusk!

Kategori: Blogg

Måndag 27 oktober
Man kan ju inte påstå att vädergudarna stod på vår sida under veckan som gick. Desto mer tid i ateljén istället! Jag plockade fram mina "månadsbilder" som jag tecknade och färglade till mina tre barn för 30 år sen! Blev riktigt rörd av fantasin och nostalgin jag kände när jag återsåg dem, faktiskt riktigt stolt också! De vittnar om en tid med tre små barn och ofta målande vid köksbordet under kvällstid när älsklingarna somnat och jag fick lite "egentid" för skapande! Underbar tid att tänka tillbaka på! 
 
Bilderna ska nu få nytt liv och resultera i en barnkalender för 2015. Lade ut juli månads bild på Facebook i fredags, vilket gav överraskande positivt gensvar och många ville redan nu beställa och köpa kalendern när den är klar. Jätteroligt och det gav mig energi att dra igång direkt.....bilderna är nu skannade och förberedda för att lyftas över i lämpligt kalenderformat. 
 
Jag letar nu bland olika leverantörer och kollar kostnader etc och tror att jag nu har hittat den rätta.
Skall fortsätta att färdigställa och hoppas på att få iväg min beställning under kommande vecka. Det är lite mer plock och pill med detaljer än man kanske tänker sig....så jag hoppas verkligen att det faller väl ut. Fina julklappar till mina älskade  barnbarn som nu också ska få ta del av denna bildskatt!
 
I torsdags hade jag finbesök i ateljén och målade Halloween med mina barnbarn Wilmer o Tilde!
   
Vilsamt veckoslut i stugan med långpromenader i regnet både under lördag och söndag. Vi tog det bara lugnt, njöt av höstens första brasa i öppna spisen, avkoppling och god mat. I skogen glimmade höstfärgerna fortfarande till på sina platser, flugsvamp och nypon lyste upp bland våta löv och kala grenar. 
Vackert och stilla med dis över sjön och naturen som nu förbereder sig för vintervila
  
Ha en skön vecka, en "Happy Halloween" och en lugn o skön allhelgonahelg!
 
Själv dyker jag upp med nytt inlägg igen nästa måndag!
 
 
Kommentera inlägget här: