LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Elefanter...

Kategori: Blogg

Tisdag 16 septermber
...och sommaren ger aldrig upp, tänk vilket fantastiskt väder vi har som bara fortsätter o fortsätter, det är bara att njuta vidare. Kristallisk luft och spegelblank sjö under hela helgen som tillbringades i stugan i Sjöhagen! Vackert med månen och mångatan som speglar sig i viken. Detta underbara foto tog min son denna helg. Fantastisk bild med stadens ljus på andra sidan Storsjön. Tack Johan!
Igår kväll kl. 23:00 hade månen stigit upp över Storsjöns blanka vattenspegel. Jag stod ute i kylan, fotograferade och funderade. Behövde fokusera på något annat en stund. Bilden består av sex bilder sammanfogade till en panorama.
 
LenasArt
Startade min nybörjarkurs i måleri i torsdags kväll. Det blev fyra nya deltagare, trevliga/målarsugna tjejer och en liten koncentrerad grupp. Fördel att jag får mer tid för individuell handledning för var och en när vi ej är så många. Bassortiment av färger är nu beställt  på Färghuset och hoppas nu allt material hinner komma till nästa gång vi träffas.I torsdags blev det materialgenomgång och vi provade att skissa med ritkol och "känna på" fäger och färgblandningar. Nästa lektion kommer vi att gå igenom lite grundläggande färglära!
 
För min egen del lekte jag fram ett par tavlor med elefanter, har bara fotat den ena än så länge, på bilden är elefanten tyvärr lite mörkare än i verkligheten. 
Foto: ...det blev en elefant idag ...󾇌 "paintforfun"
 
17-19 oktober
Jag hade ett långt trevligt samtal med min konstnärskollega Mats Pettersson förra veckan och har nu anmält mig till hans week-endkurs i akvarellmåleri i oktober. Känner att jag behöver testa ngt nytt och få lite inspiration och nya idéer för min egen utveckling. Längesedan jag målade akvarell så jag är lite ringrostig och får lov att leta fram min akvarellåda igen. Spännande o kul ska det bli!
 
Ikväll blir det måleri i ateljén igen med fortsättningskursen som nu kommit igång ordentligt!
 
Ha en bra vecka, snart tillbaka med nytt inlägg igen! Imorgon reser jag till "Hufvudstaden" för lite olika uppdrag under veckan och är tillbaka igen på söndagkväll!
 
 
Kommentera inlägget här: