LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Stockholm, Stockholm stad är härlig....

Kategori: Blogg

 Måndag 22 september
...efter fem dagar i Hufvudstaden är jag nu tillbaka i vardagen igen och idag blev det också dags att säga
"Hej höst" för plötsligt bara kom den.... och det rejält med både regn och blåst så det heter duga!!!
 
Dagen har tillbringats i Gävle där jag bl a lämnat in tavlor att säljas i kommission på Galleri Profilen. Sex av mina alster finns nu till försäljning för hugade spekulanter. Kanske, kanske inte, man vet aldrig och får alltid vara ödmjuk inför ev försäljning! Häftig biltur tur o retur när jag riktigt kände hur bilen krängde till i den starka blåsten!
  
"White & Yellow Mexican flowers", acryl 60 x 70 cm, 2014
 
"Handfågel, acryl 2014,                          "Abstraction" collage, 2014
 
Ytterligare två tavlor lämnades men det får räcka med ovan exempel.
 
Gästrik Konst 2015 
Inbjudan till Gästrik Konst 2015 kom för ett par veckor sedan. Sista ansökningsdag för deltagande är 6 oktober. Se ytterligare information om kriterier för att få delta och ansökningsformulär på www.gastrikkonst.com
 
Konsthösten är igång med många fina utställningar, då jag var på andra trevligheter i Stockholm under gångna veckan missade jag bl a vernissage på Galleri Majoo där Helena Linder visar sina akvareller, flera utställningar fick fina recensioner i GD i helgen, håll  konstögonen öppna och passa på att se så mycket som möjligt!
 
LenasArt
Imorgon tisdag blir det eget måleri i ateljén fortsättningskurs med tjejerna på kvällen. På torsdag andra kurstillfället med nybörjargruppen, kul kul!
 
Ha en bra vecka.... & håll i hatten! Hösten har gjort sin entré på allvar!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: