LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Parlez vous Francais?

Kategori: Blogg

Söndag 19 april
Tidig morgon i Sjöhagen där vårt köksfönster nu bytts ut mot nya helglasade altandörrar direkt ut mot vår nya altan på sjösidan. Underbart! Inköp av ny sittgrupp på G, så allt skall vara på plats när värmen kommer på allvar!
(tidig morgon med utsikt över sjön, taget genom fönstret)
 
Måndag 20 april
Med en kopp kaffe och en stund i solen på balkongen firade jag att bokföringen och alla siffror nu är på plats och att båda mina deklarationer är inlämnade! Skönt!
(kaffe med dopp och lite fransk lektyr samt repetition av mina franska kunskaper inför vår Paris-resa inom kort)
 
Tisdag 21 april
Packning och förberedelser inför några dagars vistelse i Stockholm. Skall vara barnvakt åt mitt lilla barnbarn M (5 år) och besök på badhus och dagis är redan inbokat. På fredag skall jag besöka
M:s dagis, vara lite "dagisfröken" och måla tillsammans med alla barnen. Jag har en idé....det blir spännande! 
 
Ikväll ateljékväll igen tillsammans med mina tjejer, en vecka går så fort, särskilt så här på våren. Har inte varit så mycket i ateljén, det brukar bli ett litet uppehåll för att ladda batterierna igen efter ett intensivt och givande GästrikKonst.
 
(detaljer av mina bollträd och bollblommor målade med kol, palettkniv & penslar) 
 
Njut av värme och sol & ha en underbar vecka!
 
Jag är snart tillbaka!
Kommentera inlägget här: