LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Härlig vecka!

Kategori: Blogg

Torsdag 20 augusti
I tisdags öppnade jag LenasArt igen för att ta emot tjejerna i fortsättningskursen, i höst är vi 8 tjejer som målar tillsammans i denna grupp. Vi hälsade Lina varmt välkommen och även Ewa som återkom efter ett uppehåll. Maria som också målat med oss har fått nytt arbete i Stockholm så henne önskar vi Lycka Till och hoppas hon målar vidare på egen hand och att hon tittar in till oss ibland när hon är på hemmaplan!
Ateljén är nu "pimpad" i både verkstan och inspirationsrummet med  nya grafiska svart/vita randiga gardiner i alla fönster och svart/vita mattor. Ny vaxduk till stora bordet i verkstan är också inköpt så nu är allt nytt o fräscht inför hösten.
Förberett och klart inför gårdagens ateljébesök!
 
Onsdag 19 augusti
Igår hade jag besök av Sandvik Minings och Sandvik IT-s konstföreningar. Fyra tavlor köptes in och lämnar nu ateljén för att finna nya hem. Tavlan "Moonwalk" kommer jag nog att sakna lite extra.....många sköna timmars måleri vid staffliet en lördag när första snön kommit, mycket känsla i den blev det!  
Lotta utanför ateljén med tavlan Moonwalk.....bye bye!
 Redo för höstens utmaningar på LenasArt, kunde inte motstå denna storskjorta med färgstänk när jag hittade den i  Örebro i somras....känner mig faktiskt lite mer konstnärlig i den...
Ha en riktigt härlig sensommarhelg! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
Kommentera inlägget här: