LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Min blogg firar 5-årsjubileum

Kategori: Blogg

Oj vad en vecka går snabbt! När man varit på semester två veckor ligger man ju lite efter med både det ena och det andra, så fullt ös direkt i måndags! (Resväskor & semesterpackning undanplockat, sommargarderoben tvättad och får gå nu gå i ide några månader innan det är dags för lättare kläder igen)
 
Konstblogg - 5-årsjubileum för min konstblogg som jag startade 19 februari 2010. Det är inte bara en vecka som går snabbt utan även åren rullar i högt tempo!  Det är fantastiskt roligt att via bloggande ha möjlighet att dela med sig av det som pågår på LenasArt och även dela tankar kring konst och annat som intresserar mig. I statistiken ser jag att antal besökare/läsare ständigt stiger och idag har jag också en jämn ström av mail som droppar in via min företagsmail [email protected]. Det är allt från personliga frågor och förfrågningar kring mina tavlor, utställningar, kurser, event osv.   
 
LenasArt & GästrikKonst 2015 - Stor del av veckan har jag varit i ateljén, och målat både ensam och tillsammans med tjejerna i tisdags kväll. Inspirerad och full av nya intryck vill jag bara måla på! Måste ta vara på alla nya idéer som jag fått, så det blev bl a inköp av nya målardukar igår och i veckan ska jag åka till XL-bygg och köpa många meter ramlist.
 
Föreberedelser och måleri inför GästrikKonst är i full gång och igår och idag även förberedelser inför morgondagens lunchföredrag på LenasArt då 20 medlemmar från Rotary Väst kommer på besök till ateljén för att äta lunch tillsammans och lyssna när jag berättar om min verksamhet och mitt konsnärsskap. Spännande måndag väntar. 
"Golden hering" heter tavlan som jag målade i torsdags, inspirerad av Karibiens färger förstås..... 
 
Långpromenad i solsken idag, lite vår i luften..... Snö väntas imorgon men det förtränger jag just nu,
och tänker på sol och smältande snö istället!
 
Ha en bra vecka, jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: