LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

"Egon" & jag.....

Kategori: Blogg

Söndag 11 januari
...i stan, på gatan där jag bor har Egon nu mojnat och lämnat efter sig ett vackert vinterlandskap med snötäckta tak, snötyngda träd, nyplogade vägar med rena vita snövallar och efter en skön sovmorgon och vilsam söndag är det dags för "blå timmen" att långsamt göra entré! Dagens motto "Soffhäng och inomhusmys"!
 
Har haft en alldeles underbart intensiv och aktiv vecka med mitt lilla fyraåriga barnbarn från Stockholm på besök. Vardagen stannar upp och jag slungas tillbaka till barnets värld, HÄR & NU! Tänk att ha förmånen att få dela tankar, lekar, dagar och kvällar tillsammans. Sagor, pulkarace på finis på Storsjön och utför kullarna i Stadsparken, göra snöänglar, måla i ateljén, hälsa på kusinerna, osv, osv
"Färgstark liten konstnärinna"
 
Gårdagen ägnades åt att städa ut julen. Glöggservis, tomtar och julgranspynt är nu "nogsamt" nerpackat i sina lådor och uppburet på vinden! Som jag nämnt tidigare tillhör jag ju de som verkligen ääääälskaaaar julen men får villigt erkänna att det också är en härlig känsla när allt är undanplockat och lägenheten återställd!
"En bukett krispiga tulpaner på middagsbordet känns fräscht när julen nu fått ge vika"
 
LenasArt 
Även ateljén rensades på julpynt och julstjärnor under gårdagen. Massor av nya målardukar i diverse storlekar har inhandlats och med stor iver, stor pensel och en 3-liters färgburk fick jag hjälp av min fyraåring att grunda två dukar och skapa struktur med hjälp av tidningspapper! Kul hade vi och tur att det finns trasor, vaxduk och förkläden...en stolt liten konstnärinna med rosa färg på nästippen och gul färg i håret, var mycket nöjd när eftermiddagen var slut.
"Embryo till ny tavla på staffliet"
 
Tidag 13 januari
Dags att dra igång fortsättningskursen igen, mysigt att träffa alla efter julledigheten. Tyvärr ingen nybörjarkurs under våren, jag hinner inte eftersom jag måste fokusera på eget måleri och förberedelser inför årets Gästrik Konst under påskhelgen som infaller tidigt i år!
 
Fredag 16 januari
Årets första målarevent. Eftersom huvudpersonen för kvällen inte fått så mycket förhandsinformation, vill jag inte gå händelserna i förväg men återkommer som vanligt med liten rapport och nya bilder efter eventet! 
 
Fick även en ny eventförfrågan under förra veckan men måste tyvärr tacka nej eftersom vi i slutet av januari
befinner oss på betydligt varmare breddgrader!
 
Nu har kära sambon kokat kaffe och det doftar gott från köket.....så nu får det räcka för dagen!
Önskar er alla en fortsatt skön söndag och glöm inte tulpanens dag på onsdag.....
 
Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: