LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

På mitt sätt sett.....

Kategori: Blogg

Fredag 16 januari
Årets första målarevent med sju färgstarka damer som bokat kvällen för att fira sin väninna/barndomsvän som fyllde jämnt! Flera inresande från bl a Uppsala, Ilsbo, Eskilstuna etc hade samlats för denna kväll och festföremålet själv blev glatt överraskad när hon kom till ateljén och alla tjejer stod iklädda i vita målarskjortor & hattar,  med ryggen vänd emot henne, (hon visste inte vilka som kommit) för att sedan snabbt vända sig om med höjda champagneglas och sjunga "Ja må hon leva"......En härlig kväll blev det, med mycket måleri, många minnen och många skratt och framåt midnatt så hade alla målat sina tavlor och ännu en mysig eventkväll var till ända!
Jag känner mig så lyckligt lottad att eventverksamheten har utvecklats positivt under 2014, så många nya möten, så mycket glädje och energi att få dela med mig lite av  min målarteknik och inspirera och dela tankar & idéer kring måleri o konst "på mitt sätt sett"!  
 Tack alla för att ni ville komma till mig denna kväll & varmt välkomna tillbaka!
 
Lördag 17 januari
Efter lite plock och återställande av ateljén hade jag några avkopplande timmar med måleri och musik under lördageftermiddagen. Är inne i ett "flow" och har så många idéer jag måste försöka överföra till mina målardukar och vill bara måla, måla, måla.....Två nya tavlor som är i färdigställningsfas, då är det viktigt att gå varsamt fram och fundera kring de sista detaljerna....det kanske svåraste med måleri är att ta beslut att en talva är klar! 
"kanske klar, kanske inte"
 
Söndag 18 januari
En sväng till sommarstugan i Sjöhagen och checkade att allt var som det skulle o det var det...så vackert och faktiskt lite sol över sjön. Därefter blev det bio och Micke & Veronica, lite komedi, lite kärlek o lite allvar...en bra mix och en lättsam film att se så här på seneftermiddagen. Avkopplande kväll med lite lektyr..fick Lars Lerins fantastiska bok "Naturlära" i julklappp med massor av underbara bilder på målningar och bildtexter av Sveriges idag främsta akvarellmålare! En del bara har det....Lars Lerin får ändå lite konkurrens med min lilla reseguide, förbereder så smått och läser på lite inför kommande resa till sol o värme!
 
Bilden fotograferad ur Lars Lerins bok "Naturlära"
 
Måndag 19 januari
Min egen tavla "Kyssbron" får avsluta dagens inlägg. Skall färdigställas under närmsta dagarana, liksom kvinnotavlan ovan! Hektisk vecka väntar, med många aktiviteter på schemat....
 Önskar er alla en härlig vintervecka.....och dagarna blir nu bara lääääängre o lääääängre!
 
Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: